Stålebring Golf Academy

Biblioteket!

Publicerad 2011-12-17 16:46:54 i Allmänt,

Idag var jag och kikade på en elev som jag arbetar med på ljustadalens skola. Han är med i en kör och uppträdde på kulturmagasinet. I kören som uppträdde var det en del av barnen/ungdomarna som uppträdde solo.

Ja, vad kan jag säga om det. Det är något fantastiskt med soloprestationer, speciellt i unga år. Det är något kittlande, pirrigt och riktigt coolt om jag får uttrycka mig så.

Allt som ett solonummer för med sig är fantastiskt. Förberedelserna, nervositeten, pirret i magen, och framför allt stunden då allt ska levereras är riktigt lärorikt.

Det var kul att titta på. Så mycket kan jag säga. Oavsett om det är golf, musik eller vad det nu kan vara så är det mäktigt att se en ung människa utföra något som kräver färdigheter under press. Precis lagom utmaning i förhållandet till personens färdigheter är grejen. Då är det FLOW.

Jag passade på att utföra en okulärbesiktning i biblioteket också...Där hittade jag en av dom bästa böckerna jag läst,"Varje slag måste ha ett syfte"







Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stålebring Golf Academy

Jag heter Robin Stålebring och mitt företag heter Stålebring Golf Academy. I min vardag träffar jag väldigt mycket intressanta människor som kan mycket om golf, träning och idrott. Det vill jag skriva om. Här har ni det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela