Stålebring Golf Academy

Moment 22 eller?

Publicerad 2011-12-23 16:39:00 i Allmänt,

Under hösten har jag varit på diverse golfmässor och jag har sett många olika golfklubbor. Enligt min mening har jag valt det bästa till shopen 2012. Det är väldigt mycket fina golfklubbor.

Golfklubborna är inte bara fina, dom är riktigt avancerade också. Det har gått snabbt med denna utveckling och vissa av nästa års drivers är anpassningsbara till tusen. Det går att ändra allt på vissa drivers. Precis allt.

Jag är inte dummare än att jag förstår att golfklubbor måste utvecklas för att konsumenten ska finna motiv för att köpa nya klubbor.

Vita drivers är modernt och fräscht. Det är inne och något som jag tror är "säljande". Men nästa steg i utvecklingen för drivers ser jag inte. Jag ser verkligen inte vad det skulle kunna vara. Finns inte allt redan?

Jag kan ibland känna att klubbtillverkarna har målat in sig i ett hörn. Jag försöker anstränga mig för att tänka ut något nytt men misslyckas.

Fastän jag känner som jag gör så kommer det nya produkter med säkerhet. Det skulle vara kul att se hur 2015 års golfklubbor ser ut.

Min gissning är att priset kommer vara en avgörande faktor. Jag vet att golfklubbor börjar bli billigare redan nu och jag tror det är spåret som kommer följas. Mer vet jag inte.

En utformning som fick alldelles för lite tid i rampljuset var den fyrkantiga driven. Det är en driver som går rakast av alla. Så säger säljarna. Men den gick tyvärr lite kortare och därför ville ingen ha den.

Det ska bli intressant att se hur framtiden blir. 2012 års utrustning är enligt mig kanon. Det ser jag framemot.

Kommentarer

Postat av: Yes!

Publicerad 2011-12-23 17:14:22

Det finns nog en del mtrl-kombinatiner kvar att prova.

Både vad avser klubbhuvuden och skaft.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stålebring Golf Academy

Jag heter Robin Stålebring och mitt företag heter Stålebring Golf Academy. I min vardag träffar jag väldigt mycket intressanta människor som kan mycket om golf, träning och idrott. Det vill jag skriva om. Här har ni det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela