Stålebring Golf Academy

Mytomspunnen BH i en okänd Hollywoodrulle...

Publicerad 2011-12-11 17:48:38 i Allmänt,




Det finns väl ingen golfare som är så mytomspunnen som Ben Hogan. Det kretsar en mystik kring honom som är ytterst ovanlig bland dagens "stjärnor". Det tycker jag är synd. Mystiken gör det spännande!

Visst har jag Hogans böcker om svingen och hans fem lektioner (både på svenska och engelska), visst har jag spelat på hans bollar som man nötte ut efter ett slag med en wedge, visst har jag hans självbiografier och visst har jag slagit med Ben Hogan-klubbor. Det är inget ovanligt, jag vet.

Men... hur många är det som har sett Ben Hogans film som är producerad i Hollywood?

Känn på namnet på filmen - "follow the sun". Följ solen, riktigt coolt tycker jag!



Filmen är en självbiografi. Allt spännande som inträffade i Bens liv finns med.

Försök att få tag i filmen är min rekommendation.

Kommentarer

Postat av: Margareta

Publicerad 2011-12-13 10:10:22

Den ska jag leta efter :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stålebring Golf Academy

Jag heter Robin Stålebring och mitt företag heter Stålebring Golf Academy. I min vardag träffar jag väldigt mycket intressanta människor som kan mycket om golf, träning och idrott. Det vill jag skriva om. Här har ni det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela