Stålebring Golf Academy

TW presterar utanför banan också, eller ?

Publicerad 2011-12-05 19:33:04 i Allmänt,




Kul med vinst för den forna världsettan!

Jag har varit och är extremt nyfiken på Tiger Woods. Mina öron har alltid varit på "spänn" när jag hört fakta och rykten om Tiger. Några saker som jag har hört( utan någon adekvat källa givetvis) är följande:

Han ska ha sprungit på låga 11s på 100m under sin stanfordtid, det är Sverigeelit...

Enligt en studie som gjorts under Tigers stortid ska snittscoren för hela startfältet på en PGA-tourtävlingen varit 0.8 slag högre då Tigers namn varit med i startfälten än om han inte var med...

Under en uppvärmning inför British Open så ska han ha träffat en liten 100 yards-skylt typ 8 av 11 ggr. Det resulterade i att han slog vad om 1000 dollar att han skulle träffa en flagga på rätt antal slag första nio. Jag såg den tävlingen live på TV och på hål 6 träffade han faktiskt en flagga...

Sen det mest kontroversiella ryktet är ju att han ska pressa 150 i bänk...det har jag hemskt svårt att tro på men alla rykten om Tiger kittlar mig...

Det finns säket en hel del saker att fylla i och saker att kommentera..så..varsågod!






Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stålebring Golf Academy

Jag heter Robin Stålebring och mitt företag heter Stålebring Golf Academy. I min vardag träffar jag väldigt mycket intressanta människor som kan mycket om golf, träning och idrott. Det vill jag skriva om. Här har ni det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela