Stålebring Golf Academy

Du ÄGER 2012 års golfsäsong!

Publicerad 2011-11-26 20:13:01 i Allmänt,

Tänk dig en känd idrottare. En folkkär person som du kikat på många gånger i TV-rutan. Stefan Holm, Carolina Kluft, Peter Forsberg eller kanske min personliga favorit Ara Abrahamian?

Oavsett vem av dessa kända idrottare vi väljer så har vi sett dessa personer under press på deras tävlingsarenor på stora mästerskap. Valde du Annika Sörenstam så har hon tävlat på extra fina tävlingsarenor, nämligen golfbanor.

Varje gång vi ser någon av dessa idrottare under större mästerskap så förbluffas många åskådare, på läktaren såväl som hemma i TV-soffan, över hur väl förberreda dessa atleter är. Vi ser en vältränad kropp med tydliga muskler, en idrottsrörelse som kan liknas vid ett konstverk eller kanske ser vi ett enormt fokus i atletens ögon.

Det är helt enkelt ett resultat av hundratusentals timmars av träning, och det är kvalitativ träning dessutom, icke att förglömma. Det roliga är ju att det är inte många av oss dödliga som har sett dessa oändligt många timmars träning men alla av oss VET att det är massor med träning bakom det vi ser på TV. Så klok är vi ju. Det är ju inget konstigt. Ska man prestera så måste man träna.

Hur kan det komma sig att majoriteten av svenska golfare bara utövar sin idrott på tävlingsarena och fortfarande förväntar sig resultat?

Vi vet ju alla att Stefan Holm har gjort hur många dynamiska spänsthopp som helst för att kunna vinna sina medaljer. Den vetskapen räcker inte för att vi ska förstå vad som krävs för att nå våra egna mål på golfbanan.

Jag väljer att säga såhär till mina kunder. Tänk dig hur bra du kan bli om du väljer att göra som alla idrottare med kunskap, att träna. Då kan man faktiskt garantera en positiv utveckling. Potentialen är oändlig och den som äger nästa års säsong är just precis DU.

Med träning händer det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stålebring Golf Academy

Jag heter Robin Stålebring och mitt företag heter Stålebring Golf Academy. I min vardag träffar jag väldigt mycket intressanta människor som kan mycket om golf, träning och idrott. Det vill jag skriva om. Här har ni det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela