Stålebring Golf Academy

Vart ligger paradiset?

Publicerad 2011-11-22 19:43:12 i Allmänt,

Frågan i rubriken är väl en ganska flitigt ställd fråga om man tittar historiskt i exempelvis Bibeln för att nämna ett exempel. Vart ligger i paradiset egentligen då?

Ja, jag kan faktiskt säga att jag trivs riktigt bra på en anläggning som heter Bosön. Den ligger faktiskt i Sverige och mer precist påLidingö. Kort sagt kan man säga att det är navet för all elitidrott i Sverige och det är där alla framstående spenderar sina vintrar, oavsett idrott. Där är det kriminellt roligt att vara och oerhört lärorikt.

Då kan man fråga sig varför jag drar upp detta. Det är nämligen så att i den svenska tränarutbildningen så spenderar vi väldigt många veckor på just Bosön, det är jag tacksam för. Jag får ofta frågan ställd till mig vart den där "PGA"-utbildningen går och nu har ni svaret, nämligen i paradiset. ;)

En av dom mest intressantaste sakerna på hela hösten hände just förra helgen på Bosön. Det var jag och en klasskamrat vid namn Markus Westerberg som är tränare på Ljunghusen i skåne som delade denna euforiska stund ihop. Det ska jag berätta mer om i kommande inlägg..

Får ni chansen att gå en utbildning på Bosön tycker jag ni ska ta den, absolut!

Nästa utbildningskede kommer det bättre bilder på Bosön, dessa var lite tråkiga kan jag tycka men bättre än inget.







Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stålebring Golf Academy

Jag heter Robin Stålebring och mitt företag heter Stålebring Golf Academy. I min vardag träffar jag väldigt mycket intressanta människor som kan mycket om golf, träning och idrott. Det vill jag skriva om. Här har ni det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela