Stålebring Golf Academy

Kameravinkeln...

Publicerad 2012-04-01 18:33:04 i Allmänt,



Kameravinkeln är viktig när man filmar och det blir oftast fel när man filmar en sving för första gången. Vi i klassen har fått sett flera "olika" svingsekvenser för att sedan "tycka till" om tekniken på dessa. Det underfundiga är att det har varit exakt samma svingar filmat från olika vinklar.

Det jag har dragit slutsatsen av är att kameravinkeln är viktig om man ska jämföra svingar. Om man ska analysera en sving så är det inte lika viktigt med exakt rätt kameravinkel. Det innebär att svingar från youtube, gamla kassetter eller från andra tränare inte behöver vara förkastliga så länge man inte jämför dem med andra svingar.

Med videolektion händer det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stålebring Golf Academy

Jag heter Robin Stålebring och mitt företag heter Stålebring Golf Academy. I min vardag träffar jag väldigt mycket intressanta människor som kan mycket om golf, träning och idrott. Det vill jag skriva om. Här har ni det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela