Stålebring Golf Academy

Så upplever junioren det...

Publicerad 2012-04-21 20:36:49 i Allmänt,



Förra veckan letade jag fram min mattebok från gymnasiet för att läsa på om ekvationer. Jag ville skapa en klubba för en vuxen person som var identisk med en juniors upplevelse av sin klubba.

Oftast är det svårt att förstå hur en junior verkligen upplever sin klubba när vi granskar junioren visuellt. Därför ville jag skapa en klubba för en vuxen person som skapade samma känsla som för junioren. 

När jag skapat den klubban så ska givetvis vuxna (som faller under rätt måttsatser) kunna prova denna klubba och förstå hur junioren upplever det varje gång han eller hon slår.

Den klubban jag skapade ska förmedla exakt samma känsla till en pappa som hans son upplever det varje gång han ställer sig till bollen. Matematisk uträknat med en felmarginal på ca +-3 cm.


Klubban blev 56 tum lång. Det kan var svårt att avgöra rätt längd på en klubba och det är absolut inget som är självklart. Därför är det viktigt att det sker en noggrann utprovning av klubbor i tidig ålder. I shopen på Öjestrand GC finns hela sortimentet från Future Golf.

Med rätt längd på klubborna i tidig ålder händer det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stålebring Golf Academy

Jag heter Robin Stålebring och mitt företag heter Stålebring Golf Academy. I min vardag träffar jag väldigt mycket intressanta människor som kan mycket om golf, träning och idrott. Det vill jag skriva om. Här har ni det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela