Stålebring Golf Academy

100 yards i sidled!

Publicerad 2012-02-03 18:42:48 i Allmänt,

Det är argumentet. Ungefär 90 meter. Vad pratar jag om?

Jo, jag pratar om att nya drivers i år visar en skillnad på 90 meter i sidled om man "ställer in" dom största ytterligheterna  klubbhuvudet vid test i en robot.

Ställer man in klubban på maximal högerskruv så slår roboten alltså 50 yards höger och vice versa. Det är ett säljargument som säljarna trycker stenhårt på. Det är helt sant också eftersom det är testat i en maskin.

Jag ska inte motarbeta mina egna varor men jag tror inte på att svälja allt med hull och hår. Det kan aldrig vara optimalt.

Det finns nämligen en parameter till. Vi som köper klubban är inte en robot. Vad en robot gör kan aldrig jämföras med "kött och blod". Jag är inte alls negativ till klubban. Jag är nyfiken på att testa den och jag tror verkligen att vi kan köpa oss en bättre bollbana i år.

Det är jag till och med överygad om. Jag tror att vikten av att en utbildad instruktör bistår med utprovning av klubborna är viktigare än någonsin detta år. Det blir mer och mer avancerat.

Dock kan vi inte jämföra oss med en robot. Allt är subjektiv och handlar om känsla. I år är ett spännande år och jag ska själv spela med en driver med skruvar i!

Till något helt annat. Något starkare och lite explosivare. Det är nämligen så att Sveriges starkaste man, John Pasanen, väljer att bära en golfinspirerad tröja när han tränar. Se på bilden nedan:

Kommentarer

Postat av: pasanen

Publicerad 2012-02-04 17:03:03

Tack för tröjan, sitter som ett schmeck.

Fint marklyftspass idag, tack. Jag hoppas du kan projicera den kraften ut i klubban.... då smäller det!

Postat av: Robin Stålebring

Publicerad 2012-02-04 20:00:08

Bra pass du med!!!



Ska du träna imorrn?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stålebring Golf Academy

Jag heter Robin Stålebring och mitt företag heter Stålebring Golf Academy. I min vardag träffar jag väldigt mycket intressanta människor som kan mycket om golf, träning och idrott. Det vill jag skriva om. Här har ni det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela