Stålebring Golf Academy

I en annan blogg..

Publicerad 2012-02-20 06:23:13 i Allmänt,

Läs vad Jenny Hagman har skrivit om min mentorsgrupp nedan. Jenny är ett känt namn i golfsverige som har varit krönikör för Svensk golf under ett par års tid.

Första träningstipset från TU 2012
Posted on 11 februari, 2012 by Jenny

Det är nu bara några timmar kvar innan resenärerna anländer till TU Golfskolan 2012 här i Turkiet. De 24 tränare som är med i år är laddade och deras golfskola är färdig planerad. Nu är det bara golfarna som saknas. Tränarna jobbar tillsammans i små grupper om sex och jag passade på att fråga en av grupperna om deras bästa träningstips som de vill ge sina elever denna vecka:
Svaret var ett enstämmigt ”Spela mycket golf och ha helheten i fokus”. Just denna grupp (bestående av Bertilsköld, Eriksson, Stålebring, Modig och Robinsson) har just helheten som tema under veckan. Deras elever kommer att få ta del av både teknikträning med fokus på grunderna, kostråd, mentala övningar samt lite fysträningstips. Verkligen något att se fram emot för deras elever. Ska bli spännande att följa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stålebring Golf Academy

Jag heter Robin Stålebring och mitt företag heter Stålebring Golf Academy. I min vardag träffar jag väldigt mycket intressanta människor som kan mycket om golf, träning och idrott. Det vill jag skriva om. Här har ni det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela