Stålebring Golf Academy

Vad är en satsning för mig?

Publicerad 2012-02-22 17:59:22 i Allmänt,




När jag pratar med erfarna tränare, aktiva ledare i landslaget eller hängivna föräldrar så hör jag alltid samma sak,
skandia tour är ett gyllene tillfälle för juniorer att satsa på golfen och faktiskt det enda sättet ibland.

Idag har jag ängat mycket tankar åt just begreppet satsning och börjat sett en skillnad mellan juniorer i övre delarna av sverige och nedre delarna av landet.

Söderut känns det som att juniorer är mer vakna inför att tävla och förstår att det är en given väg att gå. I norrland är det få juniorer som deltar på skandia tour fastän många klubbar har många juniorer i träning.

Jag tycker att vi som ledare måste lyfta blicken och våga satsa mer på tävling fastän det kanske resulterar i att vi minskar fokus från träningstimmar. Det är ändå för tävling vi tränar om vi anser oss "satsa" på golfen.

I år tycker jag att vi "pushar" juniorer att delta på skandia tour ännu mer. Jag vet om ett par stycken på Öjestrand som jag verkligen ska peppa inför tävling på skandia!

Med tävling händer det.



Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-02-22 19:52:13

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stålebring Golf Academy

Jag heter Robin Stålebring och mitt företag heter Stålebring Golf Academy. I min vardag träffar jag väldigt mycket intressanta människor som kan mycket om golf, träning och idrott. Det vill jag skriva om. Här har ni det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela