Stålebring Golf Academy

Bosön i ett nötskal

Publicerad 2012-01-23 09:45:53 i Allmänt,

I fredags åt jag min sista frukost på Bosön för i vår. Den åt jag med Maria och en vän till Maria som heter Kicki. Kicki jobbar som lärare på GIH och berättade en del om träning och studier för mig.

Det är ju det som är Bosön i ett nötskal. Alla kompetenta människor inom träning "cirkulerar" på anläggningen och om man är vaken så kan man få svar på många frågor.

Kicki berättade om vad hon hade hört att deras forskare nyss kommit fram till. Enligt Kicki var det färska nyheter. Det handlade om den perfekta återhämtning för muskeltillväxt efter ett träningspass.

Av forskningen framgick det att om man får i sig dem essentiella aminosyrorna och framförallt Leucin så har man optimerat sin återhämtning.

Aminosyror finns att köpa som kostillskott men det var tydligen inte nödvändigt. Varför inte?

Därför att drycken Yoggi innehåller alla aminosyrer som man behöver enligt Kicki!

Spännande.

Den här veckan ska jag ägna åt planering. Det vore kul med lite roliga events på golfklubben till sommaren.
Det vore ännu roligare med lite träningshelger där några tunga namn inom golfsverige kommer och gästspelar...

Med träning händer det.

Kommentarer

Postat av: Erik

Publicerad 2012-01-23 15:33:55

Kommer på stört det vet du!!! =)

Postat av: Robin Stålebring

Publicerad 2012-01-23 21:02:09

Du är VÄLKOMMEN!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stålebring Golf Academy

Jag heter Robin Stålebring och mitt företag heter Stålebring Golf Academy. I min vardag träffar jag väldigt mycket intressanta människor som kan mycket om golf, träning och idrott. Det vill jag skriva om. Här har ni det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela