Stålebring Golf Academy

The future!

Publicerad 2012-01-17 20:21:44 i Allmänt,



Trackman, Flightscope, datorer, olika sorters radar och information till tusen. Idag kan vi verkligen få all information som är möjlig om alla bollbanor från vilken spelare som helst.

Det råder ingen som helst tvekan om det, "informational overload". Idag har vi lyssnat på specialarbeten och det var en redovisning som fångade mig. Den handlade om lärstilar.

Den redovisningen var ungefär tjugo minuter lång. Jag satt med huvudet neråt i bänken och masserade mina ögonbryn. Varpå en granne säger till mig att jag ska resa mig upp och hänga med lite. Jag gjorde det men det kändes konstigt. Jag vill nämligen sitta med huvudet neråt och massera mina ögonbryn när jag lyssnar för att "känna" in informationen.

Det känns jättebra för mig att inte se utan att känna det jag hör. Så efter ett tag föll mitt huvud ner igen och jag "lyssnade" färdigt på redovisningen. Jag gillade det jag hörde. Riktigt mycket!!

Framtiden handlar om hur vi lär ut. Anpassning till individen. Det är proffsigt. Min uppfattning är att det är absoluta framtiden. Den framtida lektionen är en lektion då instruktören fokuserar på hur eleven gillar att få sin information levererad.

Just den där bron är en fin symbol. Är det en trafikerad bro där inga bilar kommer fram eller är det en highway där trafiken flyter på som vatten i en vårbäck?

Highway är framtiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stålebring Golf Academy

Jag heter Robin Stålebring och mitt företag heter Stålebring Golf Academy. I min vardag träffar jag väldigt mycket intressanta människor som kan mycket om golf, träning och idrott. Det vill jag skriva om. Här har ni det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela