Stålebring Golf Academy

FW miss

Publicerad 2012-01-31 11:00:00 i Allmänt,

Jag hade fel. Tiger vann inte söndags. Det är inte så konstigt heller. Han träffade två fairways (endast).

Det är speciellt med Tiger. Han verkar söka något nytt i sin teknik. Ibland kan jag som "ovetande" club pro tycka att Tiger inte riktigt vet vad han letar.

Det är många kunniga golfjournalister och tränare som menar att Tiger inte behöver ändra sin teknik när man han har varit så pass bra som han har varit  under vissa år.

Jag tror heller inte att han ändrar sin teknik bara för sitt skadade knä. Han operade sitt knä redan 2002 om jag inte hört och minns fel.

Den enda som är säkert är att han verkligen har ändrat sin sving sedan han började arbeta med Foley. Det är en mycket mer "fälld" uppställning och han verkar vilja svinga klubba brantare neråt och inte releasa klubban lika mycket som förut.

Kika på youtube om ni är intresserade. Det är lätt att hitta olika klipp. Nedan är ett av klippen:

http://www.youtube.com/watch?v=rEwACfjd8is

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stålebring Golf Academy

Jag heter Robin Stålebring och mitt företag heter Stålebring Golf Academy. I min vardag träffar jag väldigt mycket intressanta människor som kan mycket om golf, träning och idrott. Det vill jag skriva om. Här har ni det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela