Stålebring Golf Academy

Tempo har varit på tapeten...

Publicerad 2012-01-03 15:44:07 i Allmänt,




Vi är ett par stycken som diskuterat tempo under Niklas Dahlgrens gäskrönikan. Jag passade på att "damma" av boken Tour Tempo. Det är en speciel bok. Den är speciell på grund ut av att man har gjort en definition av tempo. Eftersom tempo är så pass subjektivt så blir en definition kontroversiell i mina ögon.

Definitionen är ett förhållande mellan baksving och framsving och är skriven i bråkform. Det medföljer även en CD-skiva med rytmisk musik. Musiken är skapad utifrån det matematiska förhållandet.

Det som är mest intressant att läsa är att författarna säger att den som har bäst tempo på touren är Tiger Woods. Den som har sämst tempo är Ernie Els. Det är man inte van att höra!

Läs boken och framförallt lyssna på CD-skivan. I sommar kommer mina böcker stå i shopen vilket gör att ni är välkommna att lyssna på musiken under ett rangepass!



Kommentarer

Postat av: Helen M

Publicerad 2012-01-04 15:59:06

Tour tempo finns naturligtvis som app i Iphone också :)

Postat av: Robin Stålebring

Publicerad 2012-01-04 20:04:16

Jaså?



Det var spännande att veta!

Är det något ni har använt?

Postat av: Helen M

Publicerad 2012-01-05 09:47:15

hahaha, nja inte jag. Det var Ebba som fick tips av en tränare som tyckte att hon hade tourtempo :)

Postat av: Robin Stålebring

Publicerad 2012-01-05 16:20:15

Härligt!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stålebring Golf Academy

Jag heter Robin Stålebring och mitt företag heter Stålebring Golf Academy. I min vardag träffar jag väldigt mycket intressanta människor som kan mycket om golf, träning och idrott. Det vill jag skriva om. Här har ni det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela