Stålebring Golf Academy

En maxad nybörjare!

Publicerad 2012-07-18 08:50:15 i Allmänt,

 
 
Jag har alltid undrat hur resultatet skulle bli om jag fick en orörd nybörarje som aldrig slagit en golfboll förut och få han att svinga riktigt bra INNAN han slår en golfboll. Jag har börjat flyttat den ide från teorin till praktiken.
 
I måndags kom en nybörare på 17 år som inte rört en golfklubba innan han kom till mig. Han har god kroppskontroll och utövar kampsport. Han har fått använda i princip alla hjälpmedel jag har i mitt lektionsrum och han har inte slagit en enda boll.
 
Det enda vi har arbetat på är hans svingteknik. Resultatet på hans teknik är enastående.
 
Fortsättning följer!
 
Med träning händer det.

Kommentarer

Postat av: Axel Ljungkrantz

Publicerad 2012-07-18 09:19:59

Vilken forskare du är. Kurschef nästa

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stålebring Golf Academy

Jag heter Robin Stålebring och mitt företag heter Stålebring Golf Academy. I min vardag träffar jag väldigt mycket intressanta människor som kan mycket om golf, träning och idrott. Det vill jag skriva om. Här har ni det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela