Stålebring Golf Academy

Är du en nervös junior?

Publicerad 2012-06-12 21:58:44 i Allmänt,

....Grattis isånnafall!!




Det är mycket prat om spelare som är nervösa. Flera golfare i golfsundsvall har många åsikter om vilka klubblagsspelare som har dåliga psyken och därför inte presterar. Det är inte sällan jag stöter på äldre juniorer som frågar mig om jag var nervös när jag spelade på skandia exempelvis.

Självklart var jag det. Det finns mycket positivt med det. Det är bara förlorare som talar i termer som " jag har inget psyket" eller kanske " jag har dåliga nerver och därför går det inte på tävling".

TIll er juniorer som verkligen satsar på golfen så vil jag bara säga att det är skitbra att ni är nervösa inför vissa tävlingar. Nervös kommer alla bli någon gång och ska ni bli proffs så kommer det vara mycket press vid framtida tävlingar.

Är det inte bra att få förmånen att bearbeta sin nervositet i tidig ålder då?

Jag tycker det. Jag är tämligen trött på olika indicier om varför han eller hon inte presterade på golfbanan vid vissa tillfällen. Sätt saken i rätt kontext först. Det kanske är riktigt bra för en person att skjuta 75 om nervositeten var så hög att personen inte kunde äta frukost innan tävlingen ens. Det är för mig en lyckad tävling iallafall.

Med nervositet händer det.

Kommentarer

Postat av: Robin Ljusdal

Publicerad 2012-06-12 22:03:16

bra läsning, ses på vgt 27de!

Svar: Vinna?
Stålebring Golf Academy

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stålebring Golf Academy

Jag heter Robin Stålebring och mitt företag heter Stålebring Golf Academy. I min vardag träffar jag väldigt mycket intressanta människor som kan mycket om golf, träning och idrott. Det vill jag skriva om. Här har ni det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela