Stålebring Golf Academy

Snart drar det igång...

Publicerad 2012-03-14 09:44:15 i Allmänt,





Solsken och vår är precis det vi golfare lever för. Dagarna blir längre och längre och snart är det dags för många att ta sig ut till gofbanan efter jobbet och gå nio hål på kvällen, det är sannerligen en härlig tid på året.

Bloggen kommer uppdateras lite mindre under högsäsong men fortsätt läs den då fina erbjudande kommer presenteras för er bloggläsare under sommaren.

Nu till dagens resonemang. Ett resonemang som är direkt stulet av ingen mindre än Bob Vokey i egen hög person. Under mr Vokeys föreläsning i Halmstad så fick han frågan - hur ska vi PGA-tränare motivera våra elever att träna mer närspel?

Bobs svar på den frågan var väldigt konkret och det uppskattade väldigt många. Han svarade:
- Snittspelaren på USA-touren träffar ca 14 greener per runda. Den vanlige medlemmen och "helgspelaren" träffar kanske 5 greener på en runda. Det är alltså mer motiverat, i strävan att snabbt spara slag, för en vanlig medlem att bli bättre på stt närspel.

Med träning händer det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stålebring Golf Academy

Jag heter Robin Stålebring och mitt företag heter Stålebring Golf Academy. I min vardag träffar jag väldigt mycket intressanta människor som kan mycket om golf, träning och idrott. Det vill jag skriva om. Här har ni det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela