Stålebring Golf Academy

Kan det hända med slitna mattor?

Publicerad 2012-05-01 10:03:35 i Allmänt,



Inte sällan får jag höra att klubben borde investera i nya rangemattor och givetvis vill både jag och klubben att alla mattor ska vara i nyskick varje vår. Det är råder inga som helst tvivel om den saken men faktum är jag som tränare vill skapa ett nytt inlägg i "mattdebatten".

En mycket bra övning för bollträff är att slå slag från ett hårdare underlag, exemeplvis en planka. En helt ny matta är oerhört förlåtande. Det är värdelöst att träna från en ny matta då alla ojämna bollträffar blir förvandlade till bra slag.

Om jag skulle få välja mellan en ny matta och en sliten matta att träna långa järn ifrån så skulle jag alltid välja en sliten matta.

Med ärliga förhållanden händer det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stålebring Golf Academy

Jag heter Robin Stålebring och mitt företag heter Stålebring Golf Academy. I min vardag träffar jag väldigt mycket intressanta människor som kan mycket om golf, träning och idrott. Det vill jag skriva om. Här har ni det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela