Stålebring Golf Academy

Känns det lika konstigt nu?

Publicerad 2012-05-26 09:53:10 i Allmänt,




100% av alla mina elever tar en golflektion för att de vill bli bättre. De anser att deras nuvarande spelstandard inte duger och därför efterfrågar de en förändring.

För att komma bort från något krävs alltid en förändring. En förändring leder ALLTID till något nytt, något man inte är van vid. Om en förändring leder till något som man redan är van vid har man faktiskt inte gjort någon förändring och det leder inte till en bättre spelstandard.

En förändring i svingen måste alltid kännas obekäm, konstig och ny men naturligtvis inte för alltid. Det är det som är poängen. Om man vågar stanna kvar i det obekväma så kommer det till slut bli helt naturligt och det är då resultaten kommer.

Efter 30 minuter av mina lektioner brukar jag alltid fråga eleven om den förändring som vi gjorde känns lika konstig och jag har hittills bara fått svaret nej. Mitt tips vid en svingförändring är att ha tålamod och våga stanna kvar i det okända och acceptera dåliga bollträffar under en kortare period. Om du kan göra det så utlovar jag magi.

Älskar du spelet så älskar du att bli bättre  - med träning händer det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stålebring Golf Academy

Jag heter Robin Stålebring och mitt företag heter Stålebring Golf Academy. I min vardag träffar jag väldigt mycket intressanta människor som kan mycket om golf, träning och idrott. Det vill jag skriva om. Här har ni det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela