Stålebring Golf Academy

Smygstart av juniorträningen och utdelning av vinnande ledord...

Publicerad 2012-05-13 18:57:08 i Allmänt,

  • Du ska ALLTID veta vart du siktar.
  • Du ska aldrig slå samma klubba 5 ggr i rad.
  • Träna mycket närspel.
  • Våga be om hjälp av utbildade PGA-instruktörer.
  • Tävla mycket.
  • Spela mycket.
  • Spendera hela dagar på golfbanan.
  • Spela aldrig med för långa klubbor – hellre för korta klubbor.
  • Skyll aldrig på otur.
  • Spela ofta med okända personer – det är bra träning.
  • Spela med bättre spelare
  • Lyssna aldrig på svingtips från någon annan än din tränare.
  • Du måste tävla på Skandia Tour för att komma någon vart.
  • Sällskapsrundor är inte lika mycket värda som tävlingsvarv.
  • Spela om något när du spelar en sällskapsrunda, kanske en boll eller en tia.
  • Slå mycket bunkerslag.
  • Slå mycket lobbslag.
  • Ät lunch och middag på golfbanan.
  • Ring trevliga klubblagspelare och fråga om du kan spela ett varv med dem.
  • Spela aldrig med bladklubbor.
  • Våga misslyckas – alla misslyckas ibland!
  • Slå långt med drivern – utmana kompisar på longdriving på rangen.
  • Slå alltid 110 % med Drivern.
  • Heja glatt på alla medlemmar – Att bli bäst kräver sponsorer.
  • Att skjuta 72 på hemmabanan med kompisar är långtifrån att skjuta under 80 på minitouren.
  • Det är okej att inte utvecklas en sommar – det kan var så.
  • Våga slå bort dig på en runda – det kommer alltid en till runda.


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stålebring Golf Academy

Jag heter Robin Stålebring och mitt företag heter Stålebring Golf Academy. I min vardag träffar jag väldigt mycket intressanta människor som kan mycket om golf, träning och idrott. Det vill jag skriva om. Här har ni det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela