Stålebring Golf Academy

Exakt som jag redan har skrivit i ett tidigare blogginlägg

Publicerad 2012-11-07 19:21:15 i Allmänt,

Igår satt jag och Filip och arbetade med vårt specialarbete när Per-Arne Brostedt kom in rummet. Efter vi hade avhandlat frågor kring specialarbetat snackade vi om Träning. Fysträning.
 
Precis som jag redan har skrivit i ett tidigare inlägg så körde PA, enlig han själv, bara bänkpress, knäböj, marklyft, pressar etc med få reps och gärna maxstyrka. Syftet är att öka svinghastigheten och därmed slaglängd.
 
PA menade att det finns inget annat sätt och dem som bara håller på med exempelvis TPI är bara lata. Jag gillar givetvis det han säger men vill också säga att jag tycker TPI verkar jättebra. Vill du bli starkare så gäller det att träna hårt. Varför kör ALLA andra idrotter ovanstående övningar och varför skulle golfare inte göra det?
 
Jo, därför att folk är lata och orkar inte ta sig till gymmet och dem tror istället att ett nytt skaft på drivern ska ge dem 10 meter till. Rikard Nilsson, fystränare för SOK och gammal europamästare i tyndlyftning tränar för övrigt PA.
 
Hur ska du bli starkare i ryggen om du står på ett ben och kör rodd? Du kommer knappast upp i samma maxstyrka som om du stod på två ben.
 
Lycka till PA. PA kommer lyckas, för att han vågar faktiskt träna på riktigt.
 
Med riktig träning händer det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stålebring Golf Academy

Jag heter Robin Stålebring och mitt företag heter Stålebring Golf Academy. I min vardag träffar jag väldigt mycket intressanta människor som kan mycket om golf, träning och idrott. Det vill jag skriva om. Här har ni det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela