Stålebring Golf Academy

Kunskap eller skryt?

Publicerad 2012-11-10 13:51:15 i Allmänt,

Inte sällan talar våra föreläsare om den dagliga verksamheten på golfklubben där allt från positionering av varor till hur en golfstyrelse ska vara sammansatt. En vanlig sak är att vi blir ofta ombedda att ständigt tänka på hur vi blir uppfattade av våra kunder. Det kanske inte är så "smart" att ställa upp en porsche på parkeringen, jantelagen skulle slakta bilen till smådelar. Ingen skulle vilja ta en lektion med dig och du skulle inte få sälja en klubba till ordpris någonsin.
 
Det är inte helt taget ifrån luften och det finns viss essäns i detta men man kan också välja att se det på ett annat sätt. Där jag är nu, på Bosön finns det många elitidrottare. Dessa är helt beroende av kompetenta personer som lyfter deras satsning. Om en tränare skulle dyka upp i en "dyr" bil tror jag att många elitidrottare skulle se detta som en trygghet och inget annat än positivt. Är man bra på något så tjänar man pengar.
 
Vår föreläsare avslutade sitt resonemang med en fråga:
 
Vem skulle du helst ta en lektion av , en pro med en ganmal rostig skoda eller en pro med en ny ferrari?
 
Älskar du spelet så älskar du att bli bättre. Med träning händer det.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stålebring Golf Academy

Jag heter Robin Stålebring och mitt företag heter Stålebring Golf Academy. I min vardag träffar jag väldigt mycket intressanta människor som kan mycket om golf, träning och idrott. Det vill jag skriva om. Här har ni det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela