Stålebring Golf Academy

Naivt?

Publicerad 2012-11-11 14:00:00 i Allmänt,

 
Säg att jag skulle vara tyngdlyftningstränare och mitt enda uppdrag var att träna en person som ville bli bäst i världen. Det första jag skulle göra är att titta längst upp på rankingen och syna tekniken på den person som är bäst. Om världsettan lyfter mest så borde det vara den absolut bästa tekniken i världen. Jag skulle knappast leta upp en person som ligger på plats 250 på världsrankingen och lära ut den personens teknik till alla.
 
Vet ni vad?
 
Det är ju så det fungerar i golfvärlden. Där har varje tränare/föreläsare en sving som dem gillar och anser är rätt. Hur många visar Woods sving? Hur många visar Annikas sving?
 
Hur många visar Nicklaus sving?
 
Med träning händer det.
 
Älskar du spelet så älskar du att bli bättre.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stålebring Golf Academy

Jag heter Robin Stålebring och mitt företag heter Stålebring Golf Academy. I min vardag träffar jag väldigt mycket intressanta människor som kan mycket om golf, träning och idrott. Det vill jag skriva om. Här har ni det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela