Stålebring Golf Academy

Utdrag ur min hemläxa

Publicerad 2012-11-19 19:08:21 i Allmänt,

Ett test är något som  ska utröna i ett tydligt resultat. Det resultatet är något som ger spelaren en måttstock på hur bra han eller hon är. Det är därför bra att använda "kända" test där det finns resultat. Att göra 8 bollsövningen är bra för det finns dokumenterade resultat för spelarna att jämföra sig med. Det skapar medvetenhet över sin egen kapacitet.

Det är alltså inte så bra, enligt min mening, att använda test som är hemmagjorda då resultatet kanske ger spelaren en snedvriden bild av sin kapacitet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stålebring Golf Academy

Jag heter Robin Stålebring och mitt företag heter Stålebring Golf Academy. I min vardag träffar jag väldigt mycket intressanta människor som kan mycket om golf, träning och idrott. Det vill jag skriva om. Här har ni det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela