Stålebring Golf Academy

Därför kan du inte skylla på din tränare och därför kommer kanske merparten av alla golftränare sluta utvecklas.

Publicerad 2012-10-31 16:11:27 i Allmänt,

 
Om man går till en aktiemäklare eller en personlig bankman så vill man få sina pengar växa. Eftersom det finns tusen olika "förvaltare" som kan ta sig an just dina pengar borde vissa av dessa vara bättre lämpade än andra. En idé jag har haft är att fråga varje mäklare efter deras "record" dvs hur just den mäklaren har lyckats med sina föregående affärer och placeringar. Varför ska jag ta för givet att just den personen som sitter framför mig lyckas bättre än alla andra?
 
Jag har grubblat en tid angående detta och kommit fram till att det är en dålig idé. Om jag själv har 5 st elever under samma dag som får samma tips och jag levererar lika bra lektioner till samtliga så kan tyvärr inte göra något annat än att följa elevens agenda. Det innebär att om en elev inte vill träna något efter lektionen men jag vet att det kommer krävas mycket träning för att eleven ska sluta skruva bollen åt höger så finns det inte mycket spelrum.
 
Om en aktiemäklare har en person som absolut inte vill ta risker så är det svårt att skapa en ofantligt stor avkastning. Det aktiemäklaren och golftränaren kan göra är att följa kundens agenda.
 
Så om någon skyller på tränaren så komihåg att tänka på att eleven  kanske inte var villig att träna efter lektionen eller speciellt benägen att förändra sitt spel. (givetvis ger jag sämre och bättre lektioner också vilket ska tilläggas men jag kommer aldrig någonsin ge fel tips till en medelgolfare, det händer det inte. Så svåra är inte våra kunders problem.)
 
Men om vi inte har några som tränar och följer våra tips till fullo så kommer det bli svårt för svenska golftränare att utvecklas tyvärr. Därför är det oerhört viktigt att vi skapar bra träningstillfällen på klubben.
 
Med träning händer det.
 
Älskar du spelet så älskar du att bli bättre.
 

Kommentarer

Postat av: Jv

Publicerad 2012-10-31 18:16:14

Helt rätt!

Svar: kul att du gillar JV
Stålebring Golf Academy

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stålebring Golf Academy

Jag heter Robin Stålebring och mitt företag heter Stålebring Golf Academy. I min vardag träffar jag väldigt mycket intressanta människor som kan mycket om golf, träning och idrott. Det vill jag skriva om. Här har ni det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela