Stålebring Golf Academy

Tankens kraft och pålitliga svingar.....

Publicerad 2012-09-30 20:01:36 i Allmänt,

Två saker idag ;)
 
 
1. Idag hade vi " Stålebring Challenge" vilket innebär 18 hål slagspel och slutspel på hål 18 från vitt tee. Vi särspelet är det närmast hål efter två. Det var riktigt roligt att se vilken hög nervositet många av spelarna fick. Jag säger precis som vid prisutdelningen. Bra svingar håller under press - dåliga gör det inte.
 
2. Om vi säger att armbanden inte fungerar utan det är endast "hokus pokus" som ger effekten så är min fråga vad det spelar för roll?
 
Om  armbandet ger effekt är det helt irrelevant om det är bandet som gör det eller placebo. Jag har svårt för personer som säger att det bara inbillning och därför inte köper ett band. Idag pratade jag med Patrik Jonsson som tränar SDF och han sa något intressant. Han bär det nya armbandet och säger att det är imponerande hur mycket vi kan påverka oss själva om vi upplever positiva effekter av armbandet utan att det egentligen inte "fungerar".
 
En medveten, seriös och sund inställning. Alla kommentarer om att det är humbug saknar konstruktiv förankring. Om något KANSKE kan hjälpa är det väl bara att prova om man är nyfiken.
 
Med träning händer det.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stålebring Golf Academy

Jag heter Robin Stålebring och mitt företag heter Stålebring Golf Academy. I min vardag träffar jag väldigt mycket intressanta människor som kan mycket om golf, träning och idrott. Det vill jag skriva om. Här har ni det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela