Stålebring Golf Academy

Första gången jag inte gillar min arbetssituation...

Publicerad 2013-08-04 21:33:30 i Allmänt,

 
Idag fick jag en mycket givande lektion av en duktig PGA-kollega, Jonas Lekman. Det är verkligen nyttigt att vara elev och det borde man vara minst 3 ggr i veckan. Det öppnar verkligen upp mitt sinne för att förstå eleven. Vad som är helt sjukt och som stör mig mer och mer för varje dag denna sommar är att jag inte får någon som helst feedback på det jag gör.
 
Givetvis så är elevens uppfattning om lektionen en slags feedback samt dom "nya" bollbanorna som skapats under en lektionsserie men det är långtifrån tillräckligt. Det måste vara en person som är väl insatt i golfteknik samt instruktion som ska ge mig feedback. Det är i princip det enda sättet för mig att bli bättre. När jag tänker på hur många lektioner jag har gett som jag skulle kunna fått feedback på så är det nästintill förkastligt. Det må så vara vulgärt att skriva så men det är också sanningen. Med feedback blir man så sjukt mycket bättre.
 
Nästa sommar ska jag definitivt fixa två saker. 1 - arbeta med en PGA-kollega som är bättre än mig. 2 - fixa feedback varje vecka.
 
Har man inte dessa saker kan man lika gärna sluta arbeta.
 
Med träning händer det.

Kommentarer

Postat av: Tomas Tengros

Publicerad 2013-08-04 22:02:17

Har du bett alla om feedback?
Not!!!

Postat av: napoleon

Publicerad 2013-08-05 13:11:29

Tomas:

det står iofs att det ska vara feedback från någon som är insatt i teknik. kan tänka mig att det är långt ifrån alla som tar en lektion som är, som robin skriver, mer insatt än robin själv. det är också därför han betonar hur lärorikt det var att ta en lektion av en anna pga-instruktör.

du kan få ge mig en lektion robin, så ska du få feedback.

/pga-nappe

Svar: Hur kan du motivera att jag ska förbättra ditt spel efter idag? mitt tips : spela alla tävlingar hela tiden.
Stålebring Golf Academy

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stålebring Golf Academy

Jag heter Robin Stålebring och mitt företag heter Stålebring Golf Academy. I min vardag träffar jag väldigt mycket intressanta människor som kan mycket om golf, träning och idrott. Det vill jag skriva om. Här har ni det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela