Stålebring Golf Academy

Har inte alla avlagt 10 000 h?

Publicerad 2013-02-19 19:55:14 i Allmänt,

 
Om man har läst det senaste nummret av svensk golf eller nyligen surfat in på golf.se så är det svårt att undvika reportaget om nybörjaren som ska träna 10 000 h och nå touren. Det är väldigt intressant och mycket läsvärt. Det jag undrar är varför han lyfts fram som unik i sådan stor skala.
 
Jag har svårt att förstå att hans träning skulle vara "perfekt" och man belyser inte i tillräckligt stor skala de felmarginaler som påverkar resultatet. Att alla som nått touren avlagt mer än 10 000 h av träning är inget som uppmärksammas heller. Man kan ju faktiskt säga att alla som vi ser på TV har genomgått samma resa som killen i reportaget.
 
Men min slogan kan aldrig bli mer passande än nu.
 
Med träning händer det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stålebring Golf Academy

Jag heter Robin Stålebring och mitt företag heter Stålebring Golf Academy. I min vardag träffar jag väldigt mycket intressanta människor som kan mycket om golf, träning och idrott. Det vill jag skriva om. Här har ni det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela