Stålebring Golf Academy

Måste det gå sakta?

Publicerad 2013-02-11 16:21:18 i Allmänt,

 
Jag säger till eleverna på skolan att hata är ett starkt ord men jag måste få använda det själv idag. Jag hatar när någon säger saker som " var sak har sin tid", " sakta men säkert" eller "det får inte gå för fort". Varför får det inte gå för fort?
 
Jag har jättesvårt att förstå varför det inte får gå fort. Om jag är i gymmet så vill jag väl ha muskler fort eller gå ner i vikt fort. Jag vill inte att det ska ta tid. Samma sak gäller mina elever på golfbanan. Jag har ingen acceptans i att det ska gå sakta men säkert framåt för dom. Det ska gå fort och säkert, det är bäst.
 
I gymmet är det bara förlorare som säger att det går sakta men säkert framåt. Jantelagen. Alla som jobbar med utveckling vill ha utveckling fort. Det är viktigt!
 
Med träning händer det snabbt.
 
Älskar du spelet så älskar du att bli bättre.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stålebring Golf Academy

Jag heter Robin Stålebring och mitt företag heter Stålebring Golf Academy. I min vardag träffar jag väldigt mycket intressanta människor som kan mycket om golf, träning och idrott. Det vill jag skriva om. Här har ni det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela