Stålebring Golf Academy

Nu har jag fått mig en rejäl tankeställare...

Publicerad 2013-02-26 11:05:16 i Allmänt,

 
Efter mitt senaste möte med mina nybörjare som inte ännu har svingat klubban kände jag mig upprymd. Det är bland det roligaste jag har gjort i instruktionsväg och mina tidigare tankar om nybörjarkursupplägg känns helt plötsligt inte alls självklara. Det resultat jag har fått på mina fyra nybörjare är skrämmande bra. Det går inte att beskriva med ord hur bra de utför övningarna och hur bra de greppar golfklubban.
 
Hittils har det varit ett genidrag och jag hoppas innerligt att vi kommer fortsätta på samma bana som vi gör nu. Dessa elever kommer skapa en grundsving som inte alls behöver ändras radikalt mitt i sommaren om 5 år under en stressig 40 minuters lektion. Dessa personer har redan gjort den läxa som flertalet av mina elever försöker idag.
 
Jag har ofta sagt att jag inte alls har möjlighet att ha såna långa nybörjarkurser som jag har med mina fyra elever men med tanke på hur bra resultatet blir så skulle jag med lätthet kunna motivera varför priset är det dubbla på just denna kurs. Kvalite kostar. Blir resultatet så pass bra så är det inte alls dyrt med en kursavgift på 5000. Jag måste erbjuda en sån nybörjarkurs för "allmännheten" inom kort.
 
Vet ni vad hemligheten med allt är?
 
Att vi inte slår golfbollen. Golfbollen förstör mer än en atombomb.
 
Med träning händer det.

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-02-26 12:25:38

Mycket teorier nu Robin:)
Med matchspel händer det!
#psyke#fåbollenihål

Postat av: Annelie

Publicerad 2013-02-28 22:53:33

Det är roligt att träna med dig Robin! Med din positiva inställning kan det inte bli annat än bra =)

Svar: Dessamma!
Stålebring Golf Academy

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stålebring Golf Academy

Jag heter Robin Stålebring och mitt företag heter Stålebring Golf Academy. I min vardag träffar jag väldigt mycket intressanta människor som kan mycket om golf, träning och idrott. Det vill jag skriva om. Här har ni det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela