Stålebring Golf Academy

En timmes föreläsning!

Publicerad 2013-01-20 09:01:50 i Allmänt,

 
Under kommande vecka startar jag tre kvällskurser som kommer pågå hela våren. Jag har resonerat kring första tillfället väldigt länge och jag har nått slutsatsen att för att eleverna ska förstå vad som verkligen krävs för att göra en teknikförändring så startar vi med en lång föreläsning. Där ska vi lägga ut alla korten på bordet och verkligen svara på alla frågor INNAN vi startar att slå golfbollar.
 
Varje elev ska förstå varför deras bollbanor blir som de blir och hur lätt det faktiskt är att förändra detta när de har det handicap de har. Hela grunden till en misslyckad kurs är missförstånd och hela grunden till en lyckad kurs är bra förståelse.
 
Med fördjupningskurser händer det.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stålebring Golf Academy

Jag heter Robin Stålebring och mitt företag heter Stålebring Golf Academy. I min vardag träffar jag väldigt mycket intressanta människor som kan mycket om golf, träning och idrott. Det vill jag skriva om. Här har ni det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela