Stålebring Golf Academy

Provsving?

Publicerad 2013-01-13 10:03:41 i Allmänt,

 
I sommar skulle det vara intressant att låta en grupp av mina nybörjare lära sig spela golf utan boll. Jag är överygad om att det är det extrema fokus som en nybörjare har på att träffa bollen som sabbar svingrörelsen för dem.
 
Om jag istället låter gruppen lära sig att svinga klubban först och sedan låter dem slå boll så inbillar jag mig att resultatet blir så mycket bättre, speciellt långsiktigt.
 
Älskar du spelet så älskar du att bli bättre!

Kommentarer

Postat av: Erik W

Publicerad 2013-01-14 19:14:08

Intressant tanke Robin. Ju mer jag funderar på detta så tror jag du har rätt, framförallt för oss män som har svårt att göra flera saker samtidigt;-) Ska bli spännande att höra resultat från detta försök. /Erik W.

PS. Vi hade en kanonvecka jag och Evy på Gran Canaria i sköna nya golfskor;-).DS

Svar: Härligt att skorna funkade. Dom är mjuka va?
Stålebring Golf Academy

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stålebring Golf Academy

Jag heter Robin Stålebring och mitt företag heter Stålebring Golf Academy. I min vardag träffar jag väldigt mycket intressanta människor som kan mycket om golf, träning och idrott. Det vill jag skriva om. Här har ni det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela