Stålebring Golf Academy

Feedback

Publicerad 2013-07-27 16:53:32 i Allmänt,

 
Det finns en sak som jag saknar mest av allt. Det är inte en studio för 700 000 kronor eller ett klimat med sommar året runt. Det är något ännu bättre, feedback. När jag gick tränarutbildningen så lärde jag mig överlägest mest när vi gav lektioner inför varandra. Det var verkligen lärorikt.
 
Idag hade jag en elev som nyss tagit en lektion av en tränare som jag tycker är bra. Det är också uppkomsten till detta blogginlägg. I sommar har jag lärt mig en nyttig sak. En färdighet som jag ständigt vill utveckla. Att sätta sig in i elevens känslor. Oavsett vilken sving jag ser eller vilken svingförändring jag jobbar med så vill jag känna precis det eleven känner. Då kommer lektion bli sjukt mycket bättre.
 
Det är grunden till att "paca" eleven. Det är precis det allt handlar om. Det handlar inte om vem som kan mest teknik. Den som kan känna vad eleven känner vinner.
 
Med bra lektioner händer det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stålebring Golf Academy

Jag heter Robin Stålebring och mitt företag heter Stålebring Golf Academy. I min vardag träffar jag väldigt mycket intressanta människor som kan mycket om golf, träning och idrott. Det vill jag skriva om. Här har ni det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela