Stålebring Golf Academy

Kör du bil utan ratt?

Publicerad 2013-06-01 18:31:24 i Allmänt,

 
 
Även om min bil från Molin bil är otroligt fin och har en hel del finesser så skulle jag aldrig sätta mig i den utan en ratt. Bilens funktioner går inte att utnyttja om jag inte kan styra bilen. Om jag köper en GPS-klocka som är så oerhört populär just nu så bör jag också mäta upp mina längder. Anledningen till att man köper en avståndsmätare är att jag ska kunna veta mer exakt vilken klubba jag ska slå.
 
Om jag inte vet exakt hur långt mina klubbor går (det vet man bara om man har tillbringat en hel dag på ett övningsfält och mätt upp på ett specifikt sätt) så förlorar den exakta informationen också sin mening tyvärr. Jag ska inte säga att alla som har köpt en GPS-klocka är lata och inte orkar detta, det handlar mer om tidsbrist tror jag. Det finns inga genvägar till att förbättra sitt spel, det handlar om att lägga ner tid och att välja bort genvägar. Idag hade jag lektion med en person som genomgår mitt stora lektionspaket ( info finns på stalebringgolf.se) och det är verkligen kul att se hur väl den här eleven har tränat. Insatsen är imponerade och det är sådana stunder som gör mitt jobb grymt.
 
Våga arbeta med ditt spel på riktigt. Våga förstå att det går inte att köpa sig till majoriteten av framgången. Våga ge mig chansen att arbeta med just ditt spel. Våga mätt upp dina klubbor så du kan använda din GPS - klocka ;)
 
Grymt bra jobbat till alla elever.
 
Med träning händer det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stålebring Golf Academy

Jag heter Robin Stålebring och mitt företag heter Stålebring Golf Academy. I min vardag träffar jag väldigt mycket intressanta människor som kan mycket om golf, träning och idrott. Det vill jag skriva om. Här har ni det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela