Stålebring Golf Academy

Är det där verkligen bra för golfen??

Publicerad 2013-03-22 17:41:20 i Allmänt,

 
Då och då får jag frågan om min träning är bra för golfen och ibland hör jag golfare som tycker att styrketräning inte alls är lämplig för golfen. Som ni säkert vet så förespråkar jag tunga basövningar för golfare och det är något jag gärna vill belysa ännu mer. Låter det verkligen vettigt att en person som inte tränar styrka ska vara mer lämpad för golf än en person som tränar styrka?
 
Ofta resulterar folks diskussioner i att styrketräning gör en stel och orörlig men tyvärr är det okunskap som visar sig. En stark kropp borde vara bättre än en svag kropp, eller hur?
 
Med en stark kropp händer det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stålebring Golf Academy

Jag heter Robin Stålebring och mitt företag heter Stålebring Golf Academy. I min vardag träffar jag väldigt mycket intressanta människor som kan mycket om golf, träning och idrott. Det vill jag skriva om. Här har ni det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela