Stålebring Golf Academy

Har du "spinat" skaftet??!!

Publicerad 2013-03-04 19:49:02 i Allmänt,

 
Då och då kommer det in kunder till mig som ger mig detaljerade beskrivningar av en särskild detalj i sin utrustning som behöver ändras. Det är ibland slående hur kunniga dessa personer är och det är väldigt kul att så många har ett brinnade intresse för golfutrustning. Jag ligger i en hel del fall efter och det har jag faktiskt ingenting emot.
 
Mitt kunnande inom utrustning är inte alls lika stort som hos en del av mina kollegor, och i vissa fall även mina kunder. Det gör mig absolut ingenting. Jag väljer att fokusera på saker som skapar betydelse för spelet istället. Vissa personer i Sundsvall kan allt om utrustning men har aldrig snackat svingteknik med mig. Då är det helt bortkastat att ägna tid åt utrustningen.
 
Om man nu ska ägna tid och utrustningen så måste man till att börja med förstå att svingteknik och utrustning är gifta med varandra. Därför bör alla köpa utrustning av en Professional som är utbildad av PGA. Fast innan man köper något så är det givetvis lektioner som gäller för de allra flesta.
 
Att ha ett intresse för utrustning är inget fel. Att däremot tro att ett skaft som väger tre gram för lite ska påverka svingen när man har ett extremt vänsterroterat grepp är fel.
 
Allt bottnar i att välja den riktiga vägen till målet. Genvägar ger inget. Ni vet mycket väl vilken sanning som är den enda - Med träning händer det.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stålebring Golf Academy

Jag heter Robin Stålebring och mitt företag heter Stålebring Golf Academy. I min vardag träffar jag väldigt mycket intressanta människor som kan mycket om golf, träning och idrott. Det vill jag skriva om. Här har ni det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela