Stålebring Golf Academy

Mail från nybörjare!

Publicerad 2013-03-07 19:55:29 i Allmänt,

 
Idag fick jag ett mail från en av mina nybörjare och jag måste bara visa delar av detta mail för er. Det är riktigt fräkt med tanke på att denna elev alldeles nyligen börjat lirat golf och ändå besitter en stor medvetenhet över golfsvingen. Kika nedan och ha kontexten i åtanke:
 
Ringen" är ju klubbhuvudets spår. Det blir svårt för mig att fatta när vi håller klubban vågrät vid axlarna, haha.
Men jag antar att det löser sig när vi blandar in armarna:)
Men ska klubban som vi håller den nu, alltså vågrät vid axlarna alltid vara i samma plan? Runt kroppen, aldrig lutande? Det blir ju som att axlarna alltid är raka, aldrig dippade neråt eller uppåt?
Sedan vet jag inte om axlarna ska glida i sidled heller. Jaja, det löser sig nog:)
Jag ska kolla på lite slowmotionswingar men det är ju inte samma sak som det vi gör nu så jag koncentrerar mig på höftrörelsen så får du kolla axlarna när vi ses!
 
En annan sak som en av nybörjarna sa som är väldigt slående är att de inte alls kunde tänka sig att börja spela golf på något annat sätt än detta. Att börja med att slå golfbollar för dessa elever hade varit helt otänkbart då det hade varit för komplicerat.
 
Med bra träning händer det.

Kommentarer

Postat av: Mickan

Publicerad 2013-03-07 20:12:58

Vad tar du i bänk? ☺

Svar: Mycket!
Stålebring Golf Academy

Postat av: Mickan

Publicerad 2013-03-07 20:19:48

Fniss..<3 hur mycket?😍

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stålebring Golf Academy

Jag heter Robin Stålebring och mitt företag heter Stålebring Golf Academy. I min vardag träffar jag väldigt mycket intressanta människor som kan mycket om golf, träning och idrott. Det vill jag skriva om. Här har ni det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela