Stålebring Golf Academy

Allt är ju bra...

Publicerad 2013-05-10 21:09:26 i Allmänt,

 
Ibland kan jag och mina kollegor inom tränaryrket uppleva att marknaden har gett folk en snedvriden uppfattning om utrustning. Det spelar ju inte så stor roll vad för märke man väljer i dagsläget eftersom alla märken är riktigt bra. Jag tror heller inte att det skiljer speciellt mycket i hur långt märkena går kontra varandra. Jag kan uppleva att Callaway Legacy är en serie som utmärker sig men annars tycker jag i princip att allt är lika bra.
 
Min uppfattning är höst sanningsenlig och för att spinna vidare på föregående inlägg så vet ni nu vad det är som  påverkar er golf mest av allt. Jag talar givetvis om svingträning. Effektiv svingträning ger ditt spel rätt näring. Är det något som glädjer mig väldigt mycket så är det mina elever på golfbanan. Den skaran golfare som väljer att se sin golf på ett realistiskt perspektiv och får uppleva riktiga förbättringar. Det är det absolut bästa med mitt yrke. Det gör mig ibland lite uppgiven när jag vet hur bra ni skulle kunna bli med ett lektionspaket men ändå så väljer vissa att inte träna golf, eller ännu värre, att träna fel och tror att dom har tränat. Jag köper givetvis att alla inte vill ta lektioner men när man kommer in i shopen och berättar om hur dåligt det går eller hur mycket otur dom har haft så blir jag ledsen över att inte personen har tagit en enda lektion någonsin. Då kan man inte klaga eller skylla på otur. Det är inte okej. Varför skulle jag villa höra hur dåligt det går för någon att spela när han eller hon inte vill ha min hjälp?
 
Det är som om jag skulle gå till en PT på gymmet och säga att jag är så arg över att jag inte bänkar 150 kg och att det är otur att stången sviktar när jag lyfter. Lägg dessutom till att jag inte har tränat på gym någon gång så får man en någorlunda liknelse till min beskriving ovan... ( yips!)
 
Jag tycker verkligen att en del av mina lektioner har varit bra i vår. Det känns kul att så många väljer att förbättra sitt spel och det tackar jag för genom att verkligen göra mitt bästa för dessa personer skull.
 
Älskar du ditt spel så älskar du att bli bättre - välkommen att höra av dig! ( 076 85 319 89)
 
Med träning händer det.

Kommentarer

Postat av: Tomas Tengros

Publicerad 2013-05-10 22:57:22

Med R Ä T T träning händer det.
Med fel blir det bara värre
Med träning blir det Status Que

Postat av: Vald sanning.

Publicerad 2013-05-11 12:34:19

Intressant inlägg, dock tycker jag att du är lite vinklad. Helt klart har träningen största effekten på varje spelares framgång eller brist på den.

Däremot att säga att klubbor inte skiljer sig kan vara lite svårt att förstå. Längden i slagen behöver inte skilja sig så mycket, men sen ska man inte fokusera på längd utan snarare fokusera på att alltid slå lika långt med den klubba man väljer. Det jag vill komma till med min kommentar är att det som skiljer klubbor är hantverket. Jag är av den åsikten att du aldrig kan jämföra Taylormade eller Callaway med smidda klubbor från Mizuno och Titleist. Där är kvalitén helt olika nivåer samt att de smidda järnen aldrig förlåter men dem lär dig att slå slagen själv till skillnad från rocketbladez som kompenserar alla brister. Att ha oförlåtande klubbor och lära dig klubbans "workability" anser jag är oerhört viktigt. Hoppas du förstår att jag inte kritserar dig utan snarare ger en till vinkel på det :)

Svar: Hej!
Kul att du kommenterar. Om jag visste vem som kommenterade skulle jag mer än gärna svara !
Stålebring Golf Academy

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stålebring Golf Academy

Jag heter Robin Stålebring och mitt företag heter Stålebring Golf Academy. I min vardag träffar jag väldigt mycket intressanta människor som kan mycket om golf, träning och idrott. Det vill jag skriva om. Här har ni det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela