Stålebring Golf Academy

Få ut maximalt av din Golf In Sync

Publicerad 2013-05-12 09:55:15 i Allmänt,

 

Att detta tillsynes enkla redskap kan ge så mycket hade jag inte kunnat drömma om när idén slog ner vid midsommar 2012.Med tanke på att Golf In Sync fungerar på Putt, Chip, Pitch, Bunker, Lobb, Skaftplan och långa slag med ¾ dels sving vågar jag påstå att alla golfare på ett eller flera sätt garanterat blir bättre.

Grundidén är att man ställer upp sig i en impactposition, vrider på kroppen för att komma tillbaka till samma läge. Med kontroll på balans och klubbans infallsvinkel mot marken sköter klubban slaget. Storleken på rotationen avgör hur långt bollen flyger/rullar.

Golf In Sync ökar förståelsen för hur man på enklast sätt utför slaget. Med en usel teknink blir det omöjligt att ”rädda” slaget med handleder/händer vilket leder till katastrofslag och i vissa fall luftsvingar. För att få bäst resultat är det bra att ta en lektion där man får hjälp med delar som Golf In Sync inte kan hjälpa till med som bollplacering och balans. Golf In Sync och träningsredskap i allmänhet är till för att egenträningen ska bli bättre.

Mina personliga favoriter är bunkerslag och puttning. I bunkern ger den ett passivt blad för att pinnen motverkar att klubban stänger sig, vilket leder till att loft och bounce förblir samma genom hela slaget. Det samma gäller både för pitch och lobbslag men jag tycker att resultatet blir tydligast i bunkern. Det syns tydligt på filmen hur bladet behålls öppet efter bollträffen.

http://www.youtube.com/watch?v=keiVrDbTE3E

Vid puttning används karborrebandet runt greppet, detta låser pinnen över vänster underarm och enda sättet att ta tillbaka klubban är genom att använda axlarna. Detta gör att jag helt slutat tänka teknik och bara lägger fokus på läsning och längdkontroll.

http://www.youtube.com/watch?v=xtyAnjEf4aA

För att se alla filmer

http://golfinsync.se/demo-video-3/

Lycka till med träningen

Niklas Eliasson Golf In Sync

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stålebring Golf Academy

Jag heter Robin Stålebring och mitt företag heter Stålebring Golf Academy. I min vardag träffar jag väldigt mycket intressanta människor som kan mycket om golf, träning och idrott. Det vill jag skriva om. Här har ni det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela