Stålebring Golf Academy

Privatlektioner eller gruppträning?

Publicerad 2013-05-15 11:01:51 i Allmänt,

 
Inte sällan säger  vissa tränare till mig att privatlektioner är dåliga affärer. Det kommer också från flera av sundsvallsgolfarna som jag träffar då och då i shopen. Dom tycker att det är så fiffigt att vissa tränare har flertalet grupplektioner varje vecka och så borde jag också ha det. Om dessa personer hade surfat in på stalebringgolf.se så hade dom sett att jag har DropIN, avrostningskurser, FÖRDJUPNINGSKURSER etc.
 
Grejen är dock att jag har mestadels instruktion i form av privatlektioner. Det är sanning. Det finns en enkel anleding till det - eleven blir så mycket bättre av privatlektioner än i grupp. Om vi dessutom ska prata i intäktsperpsektiv så ger en privatlektion mindre intäkt än en grupplektion, men kanske bara kortsiktigt. Om jag ger riktigt bra privatlektioner så är det ren och skär marknadsföring. Jag ger fortfarande mindre bra lektioner då och då , det skulle vara konstigt om så inte var fallet men jag har också sett enormt stora framsteg bland mina elever senaste två veckorna och det är det absolut viktigaste för mig.
 
Om inte jag ser handicapsänkningar bland mina elever denna vår då är jag mycket förvånad.  BRA JOBBAT!
 
Med träning händer det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stålebring Golf Academy

Jag heter Robin Stålebring och mitt företag heter Stålebring Golf Academy. I min vardag träffar jag väldigt mycket intressanta människor som kan mycket om golf, träning och idrott. Det vill jag skriva om. Här har ni det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela