Stålebring Golf Academy

Video i all ära...

Publicerad 2013-05-29 22:04:50 i Allmänt,

 
Jag börjar gå ifrån video allt mer. Jag tycker att det är ett kanonbra verktyg men det hjälper inte eleven så bra som möjligt. Senaste veckorna har jag snöat in på att arbeta simpelt och väldigt konkret. Oftast är det en skuren bollbana som vi vill arbeta bort och ersätta den med en svagt pushad drawbollflykt. Under senaste lektionerna jobbar vi med en forehandliknande rörelse. Vi sätter upp en bag nån meter framför bollen på vänster sida ( så eleven inte kan göra en pull) och tvingar eleven att lära sig att pusha bollen framåt.
 
Vidare har eleven en stor kort ca 80 meter bort på vänster sida om bagen. Det tvingar eleven att skapa en vänsterskruv för att träffa korgen. Lär sig eleven det så blir allt så mycket bättre. Det blir bättre för att det blir påtagligt.
 
Med konkret träning så händer det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stålebring Golf Academy

Jag heter Robin Stålebring och mitt företag heter Stålebring Golf Academy. I min vardag träffar jag väldigt mycket intressanta människor som kan mycket om golf, träning och idrott. Det vill jag skriva om. Här har ni det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela