Stålebring Golf Academy

Första vintern...

Publicerad 2013-10-26 14:09:35 i Allmänt,

 
I onsdags besökte jag Ebba och golfgymnasiet i Uppsala för att delta i höstens golftester ( 3D, screening och putt) och genast förstår jag hur sjuk min och många andras jobbsituation är. Jag jobbar med kunskap och lärande kring främst golfsvingen och är helt ensam på min arbetsplats.
 
Jag kan inte påstå att mina elevers problem ställer höga krav på mitt teknikkunnande men det är ändå motvind att arbeta helt själv utan stöd och diskussion av andra tränare. Det är väl det som är det största problemet med min arbetssituation just nu. Den här vintern blir första vintern utan PGA-utbildningen eftersom jag och min klass är färdigexaminerad.
 
Jag tror knappast att den här situationen är gynnsam för min utveckling som golftränare trots att jag har många kunder och ännu fler elever. Hela grejen är att varje år måste bli ännu bättre. Om inte jag som tränare utvecklas, hur ska då mina elever bli bättre?
 
Tänk er en studio på Öjen där jag och en annan PGA-tränare jobbar året runt. TrackMan, gym och fullspäckat med elever :)
 
Till veckan kommer info kring vinterns träning. I år vill jag att ni tar vara på vintern och verkligen fixar er läxa innan sommaren kommer så ni kan visa säga goodbye till  mig när sommaren kommer och bara leverera på golfbanan. Vintern är för oss golftränare bättre än sommaren, lättare att fixa elevers problem.
 
Med en studio i framtiden så händer det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stålebring Golf Academy

Jag heter Robin Stålebring och mitt företag heter Stålebring Golf Academy. I min vardag träffar jag väldigt mycket intressanta människor som kan mycket om golf, träning och idrott. Det vill jag skriva om. Här har ni det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela