Stålebring Golf Academy

Nervositet

Publicerad 2013-10-01 19:03:32 i Allmänt,

 
Om man spelar en tävling i månaden och försöker bli av med spändhet och nervositet så kan det vara väldigt svårt. En tävling i månaden är för lite. Om du "bara" tar dig mod och pratar med en främmande tjej i månaden så kommer du inte heller bli av med nervositeten kring det. Om du bara talar inför en större grupp människor en gång per år så kommer du heller inte bli av med din nervositet.
 
Det är för många juniorer runt om i landet som spelar för få tävlingar och därmed låter deras nervositet förstöra deras score. Att dessutom försöka hitta felet till den höga scoren i statistik eller teknik är helt fel. Juniorer som satsar spelar för få tävlingar helt enkelt.
 
Lösningen är att spela minst 15 tävlingar om året. 15 riktiga tävlingar. Varje tävling blir mindre betydelseful och då kommer prestationerna att smyga sig på. 
 
Med tävling händer det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stålebring Golf Academy

Jag heter Robin Stålebring och mitt företag heter Stålebring Golf Academy. I min vardag träffar jag väldigt mycket intressanta människor som kan mycket om golf, träning och idrott. Det vill jag skriva om. Här har ni det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela