Stålebring Golf Academy

Lärorikt!

Publicerad 2014-04-04 07:04:17 i Allmänt,

 
 
Om man förstår det så är det inte speciellt svåra saker egentligen, men så är det ju med allt. Min utbildning med TrackMan var riktigt bra och jag måste säga att det var inte så otroligt avancerat. Dom parametrar som påverkar Path ( Swindir, Attack, swingplane) är de jag jobbar mest med och dessa tillhör ju "bara" cirkelns geometri. 
 
VIssa andra saker är lite svårare att grepp. Saker som har med klubbhuvudets utformning, friktion och 4D. 
 
Igår hade jag lite lektioner och två av dom var med Drivern där vi jobbade med en siffra i taget. Det var något som jag verkligen fick upp ögonen för när jag själv fick en lektion i onsdags. En siffra i taget och att eleven ska blir bra på just den siffran innan man gå vidare är verkligen "nöten"!
 
Efter dom två lektionerna så vet jag att jag ger bättre lektioner med TrackMan än utan. TrackMan är ett fantastiskt sätt att  sätta ettiket på känslor.
 
Med träning händer det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stålebring Golf Academy

Jag heter Robin Stålebring och mitt företag heter Stålebring Golf Academy. I min vardag träffar jag väldigt mycket intressanta människor som kan mycket om golf, träning och idrott. Det vill jag skriva om. Här har ni det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela