Stålebring Golf Academy

Bra gjort SGF!

Publicerad 2014-12-17 21:19:58 i Allmänt,

 
 
Ibland kan det vara bättre att inte uttrycka sin åsikt än att uttrycka sig. Detta blogginlägg faller defintivt under den rubriceringen. Jag känner ändå att jag "känner" så mycket för detta ämne att jag faktiskt måste få uttrycka mig. Det strider så oerhört mot mina egna värderingar och golfens ursprungliga idé.
 
Jag tycker det är jättebra att SGF har avslutat Olympiagolfen. Jag tycker det besudlar tävlingsgolf och urvattnar alla tävlingar som klassas som "riktiga". När jag själv var aktiv som en tävlande junior var det verkligen på riktigt när man tog sig ner till 4.4 i hcp för då fick man inte längre påverka sitt hcp utan markör och utanför tävlingar.
 
Det gjorde att visa spelare inte alls kunde delta i vissa tävlingar på grund av att man hade för högt HCP och inte sänkte sig på föregående tävling. Då fick man helt enkelt bli bättre på att tävla. Under de tre senaste åren med Olympiagolfen kan man bara gå ut och spela en runda med sin kompis på sin hemmabana när man vill och sänka handicapet. Ja, ni hör ju själv hur det låter.
 
Äntligen är besudlingen av HCP och av tävlingsgolf helt slut. Tack!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stålebring Golf Academy

Jag heter Robin Stålebring och mitt företag heter Stålebring Golf Academy. I min vardag träffar jag väldigt mycket intressanta människor som kan mycket om golf, träning och idrott. Det vill jag skriva om. Här har ni det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela