Stålebring Golf Academy

VGT och mål

Publicerad 2014-02-01 13:01:26 i Allmänt,

En junior som tränar med mig satte som mål att ta sig till VGT-final under 2014. Problemet med det målet är att det inte är speciellt lätt att ha ett mål som innehåller saker som man inte kan påverka. Låt oss säga att junioren i fråga skjuter 65 och är hur nöjd som helst men den scoren men ändå så är det så olyckligt att 5 andra spelare skjuter 64 och junioren missar finalen.
 
Därför sa vi att det är bättre om du tar reda på vad snittscoren var för sista spelaren som tog sig till final i VGT förra året och därefter sätter upp en snittscore som du ska ha som målsättning under VGT. Förra årets snittscore för att ta sig till final till VGT var 82 slag btw. Rätt högt va?
 
Med bra mål händer det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stålebring Golf Academy

Jag heter Robin Stålebring och mitt företag heter Stålebring Golf Academy. I min vardag träffar jag väldigt mycket intressanta människor som kan mycket om golf, träning och idrott. Det vill jag skriva om. Här har ni det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela