Stålebring Golf Academy

Norrlandssyndromet?

Publicerad 2014-01-12 20:31:34 i Allmänt,

 
Kanske inte detta syndrom endast gäller inom golfen utan även inom andra idrotter i Norrland men hursomhelst så börjar det bli ganska tröttsamt att ständigt lyssna på. Inte nog med att syndromet besudlar alla tävlingsgolfares resultat så är det också så att folk i stan verkligen tror att lokala förmågors resultat på sällskapsrundor helt friktionsfritt går att likställa med den golf dom ser på Viasat Golf.
 
Är det nått jag saknar så är det tävlingsgolfen som junior. Jag var aldrig framstående i resultatlistorna och därmed så påstår jag inte att jag är en bra golfare bara för att jag kanske kan se en hygglig video av min egen svin på rangen. Det är på tävlingsarenan som golf avgörs och en spelares förmåga att leverera resultat på tävling är lika viktigt som att spelaren kan slå bra golfslag på en range i Medelpad.
 
Man kan inte rubricera en spelare som bra i golf om spelaren inte levererat på tävling. Det är helt omöjligt. Det gör man dock i Sundsvall. Om en junior skjuter 70 på en sällskapsrunda på sin hemmabana så lyfts det upp till skyarna. Lyft hellre upp en junior som skjuter 90 på en tävling och som vågade exponera sig för tävlingsnerver, slagrädsla och riktig golf. Jag tycker också att det är karaktäristiskt för Norrland, faktiskt.
 
Med träning händer det.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stålebring Golf Academy

Jag heter Robin Stålebring och mitt företag heter Stålebring Golf Academy. I min vardag träffar jag väldigt mycket intressanta människor som kan mycket om golf, träning och idrott. Det vill jag skriva om. Här har ni det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela