Stålebring Golf Academy

Nu har jag köpt en Trackman!

Publicerad 2014-03-12 18:38:42 i Allmänt,

trackman_projects_01.jpg

Igår tog jag beslutet att införskaffa en ny Trackman av senaste modell. Det är naturligtvis en kostnadsam pryl som jag kanske inte kan få igen pengarna på men det känns verkligen rätt. När jag tänker på hur jag sommar efter sommar i år framöver ger lektioner utan att själv utvecklas som golftränare så blir jag inte speciellt motiverad. Det finns säkert massa sätt att utvecklas men allt handlar om att förstå vad som händer vid impact. Då är Trackman helt rätt.

Medvetenheten kring bollflyktslagar, svingteknik är stor i södra Sverige och det är inte samma sak i Norrland. Precis som med alla andra idrotter.  Mina kollegor säger att den tränare som jobbar frekvent med en Trackman lär sig att förstå golfsvingen på ett jättebra sätt och kunskapen blir så mycket större. Det i sin tur innebär bättre lektioner och bättre custom fitting. Vad jag vet så är det inte så många tränare som har den senaste Trackman och det gör det ännu roligare. 

Jag har mycket lektionsbokningar och det hade säkert gått att fortsätta så i framtiden men faktum är att det kvarstår att jag inte lär mig något. Dagarna blir likadana och vissa lektioner är suddiga. Att beskriva vissa lektioner som suddiga är en ganska bra förklaring. Varför ska vissa lektioner behöva vara suddiga?

Att bota "suddigheten" handlar om att jag ska lära mig vad som händer och vad som påverkar vad. Ge mig 2 år från dagens datum så ska jag sikta på att förstå allt :)

Det känns grymt lyxigt att kunna erbjuda lektioner med Trackman till mina elever ;)

Med Trackman händer det!

 

NN

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stålebring Golf Academy

Jag heter Robin Stålebring och mitt företag heter Stålebring Golf Academy. I min vardag träffar jag väldigt mycket intressanta människor som kan mycket om golf, träning och idrott. Det vill jag skriva om. Här har ni det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela