Stålebring Golf Academy

Sundsvallsgolfare och handleder...

Publicerad 2014-03-14 20:48:18 i Allmänt,

Leadbetter-lowBS.jpg

 

Undrar om alla städer i Sverige har samma fokus på handledernas rörelse vid start av golfsvingen?

 

Jag tror inte det faktiskt. I Sundsvall verkar det vara något över det vanliga kring den höga fokuseringar av att man ska "vinkla" handlederna till förbannelse i starten. Jag tycker att det är konstigt att så många väljer att göra detta år ut och år in då det inte finns någon i TV-rutan som spelar på touren som göra detta. Alltså, fastän ingen av proffsen väljer att "sätta" handlederna i starten överdrivet mycket så ska det ändå vara något som amatörgolfaren ska syssla med tydligen.

 

För er som lär er att vinkla handlederna i svingstarten, kika på denna video :

http://www.youtube.com/watch?v=eZ1GUbSA4hU

 

Med en bra start av svingen så händer det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stålebring Golf Academy

Jag heter Robin Stålebring och mitt företag heter Stålebring Golf Academy. I min vardag träffar jag väldigt mycket intressanta människor som kan mycket om golf, träning och idrott. Det vill jag skriva om. Här har ni det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela